Voor bedrijven en organisaties

Nog even geduld, a.u.b.

Kun je niet wachten? Hieronder de kladversie van deze pagina. Heb je alvast een indruk.

  • teksten als communicatiemiddel: wil je dat je boodschap overkomt, zorg dan voor duidelijke en aansprekende teksten
    • boodschappen in
      • PR, gericht op promotie van het bedrijf/de organisatie (website, nieuwsbrieven, folders/posters/brochures, social media posts)
      • maatschappelijke boodschap (artikelen, opiniestukken, nieuwsbrieven, brieven aan specifieke belanghebbenden website, social media posts)
      • interne communicatie (interne nieuwsbrief, personeelsblad, notulen, verslagen van brainstormsessies, e-mails)
      • beleidsdocumenten, jaarverslagen
  • vertellen is inzicht opdoen, elkaars verhalen horen of lezen is elkaar leren kennen (en begrijpen!)
    • >> soms is het proces minstens even belangrijk als resultaat
    • vandaar: interviews (met medewerkers, (potentiĆ«le) klanten, samenwerkingspartners, leden van de doelgroep) als integraal onderdeel van mijn dienstverlening
    • ook mogelijk: begeleiden van medewerkers om zelf te interviewen, interviews uit te werken
          • toelichting:
          • vertellen en luisteren/lezen:
            • verbindt
            • zorgt voor meer begrip
            • geeft verteller het gevoel dat er naar hem/haar wordt geluisterd (>> zelfvertrouwen, waardering, begrip)
            • geeft verteller meer inzicht in
              • drijfveren, motivatie
              • specifiek onderwerp
              • organisatie
            • inspireert de lezer/luisteraar (bijv. om eigen drijfveren te kijken)